dijous, 17 de maig del 2012

El tio Pep se'n va a Muro

Navegar per la xarxa, de vegades, és una capsa de sorpreses. Avui m'he topat amb una d'aquestes. I molt gratificant, per cert. He trobat, sense voler-ho, una cançó que mon pare em cantava de xicotet i després també li ha cantat als meus fills quan encara no aixecaven ni tres pams de terra. Era una de les seves favorites. És una cançó que té una tonadeta molt contagiosa. És, ni més ni menys, que El tio Pep se'n va a Muro, tot un clàssic del cançoner valencià, interpretat en aquest cas per Els Pavesos i Joan Monleon. M'ha agradat retrobar-la.


El tio Pep se'n va a Muro...
tio Pep...
El tio Pep se'n va a Muro...
tio Pep...

De Muro què em portarà?
tio Pep, tio Pep, tio Pep, tio Pep.

Una tartana i un burro
per a anar a passejar.

El tio Pep ja té el burro
que molts quinzets li ha costat,
i tota la gent de Muro
diuen que l'han enredat.

El ruc li ha pegat tres patades
i l'han dut a l'hospital;
té tres costelles trencades
i tot el cos li fa mal.