dilluns, 13 d’octubre del 2008

Crisi i credibilitat

El Periódico de Catalunya publicava dissabte un editorial força assenyat apel·lant a la responsabilitat dels mitjans de comunicació perquè, amb les seves informacions sobre la crisi econòmica que patim, no contribueixin activament a espantar a la població i a crear un alarmisme innecessari sobre la situació. La reflexió és bona i lloable, doncs no mesurar adequadament els continguts que es publiquen sobre aquest tema pot ajudar a atiar el pànic i l'histerisme de la gent.

Ara bé, cal predicar amb l'exemple. Està molt bé afirmar que no hi ha cap motiu a Espanya perquè decaigui la confiança de la gent atès que "gaudim d'un sistema financer sòlid" (us sona aquesta afirmació??) i després obsequiar als lectors amb portades i titulars cridaners que aporten de tot menys tranquil·litat d'esperit.

Si no volem que la informació i l'opinió "es converteixen en agents actius de la crisi" cal que els mitjans deixin d'intoxicar amb anàlisis de la realitat poc seriosos i comencin a explicar amb precisió què està passant realment sense caure en el catastrofisme que condueix a la depressió col·lectiva. Ara més que mai els mitjans han de demostrar la seva credibilitat.