dilluns, 27 d’octubre del 2008

Un any de bloc

Avui fa un any que vaig començar a escriure aquest bloc sense gaires pretensions amb l'article El cognom Bernabeu. De llavors ençà, aquest humil racó de reflexions personals ha anat creixent poc a poc fins assolir els 86 post (comptant aquest). D'aquests, 19 pertanyen a l'any 2007 i els 67 restants al 2008. El més gratificant de tot plegat és saber que han estat molts els internautes que han fet toc, toc a la porta del bloc per llegir, veure o escoltar el seus continguts. Des del 22 de maig, data en que vaig instal·lar un comptador al bloc, aquest ha rebut 1.216 visites, el 84% de les quals provenen d'Espanya (1.021) i la resta (195) de l'estranger. En cinc mesos no està gens malament... El 65% de les visites espanyoles tenen el seu origen a Catalunya, el 30% al País Valencià i el 5% restant d'altres indrets de la península.

Pel que fa a les visites provinents de l'estranger els països més actius són els Estats Units (33 visites), el Regne Unit (10), l'Índia (8) i França (4). A continuació venen un munt de països des d'on s'han fet 3 o 2 consultes al bloc com Portugal, Alemanya, Holanda, Xina, Suïssa, Suècia, Argentina, Austràlia o Veneçuela, i un pilot de països que s'han acostat una sola vegada com Japó, Grècia o Egipte. El més sorprenent però, ha sigut comprovar que s'han efectuat visites des de llocs bastant remots com les Illes Maldives, Bangladesh, Hong Kong, Singapur, Malàisia o Vietnam.

Aquest artefacte també comptabilitza les pàgines que han vist o llegit els internautes: 1.327 fins el dia d'avui. El dia dels rècords -encara no sé per quin misteri- fou el passat 14 d'octubre, quan el bloc de Josep Bernabeu va rebre 67 visites de cop -quan la mitjana diària és de 8- que van visionar entre totes 114 pàgines o articles. A banda dels post de fotografies i dels meus videoclips musicals favorits, durant aquest any m'he dedicat a escriure o reflexionar sobre diferents temes, tot i que els més recurrents han estat els relacionats amb la política, el periodisme, la llibertat d'expressió, la llengua i d'altres relacionats amb l'actualitat quotidiana o les inquietuds particulars.

Amb el comptador també he pogut comprovar que tinc molts lectors fidels que segueixen habitualment les meves cavil·lacions i quimeres. A tots el meu agraïment.