divendres, 14 de novembre del 2008

Competència deslleial

El fenomen no és nou. Es repeteix constantment i afecta a moltes entitats i empreses. Per no fer-me feixuc posaré dos exemples bastant il·lustratius que m'he trobat de nassos amb el sobre de les factures: les dues grans caixes d'estalvi catalanes, La Caixa i Caixa de Catalunya, han iniciat la seva particular batalla -una més- per captar nous clients pels seus plans de pensions. En un exercici de competència deslleial escandalós envers els esforçats botiguers i comerciants que també dipositen els seus estalvis en aquestes entitats (i d'altres), totes dues ofereixen els regals més inversemblants als subscriptors d'aquests plans. La de Catalunya regla un TDT, ampolles de vi, una cafetera, un pernil de Jabugo, i un televisor de pantalla plana segons quina sigui la imposició. La Caixa, per la seva part, ofereix una fruitera, un espremedor de taronges i llimons, una cafetera, un aspirador, una ràdio, un termòmetre i un joc de cafè...Quin ridícul déu meu!! I pensar que a sobre hi ha gent que perd el cul per aquestes cutrades...

Realment el tema és una autèntica vergonya. No entenc com les associacions de comerciants es queden de braços creuats i no prenen mesures per aturar aquestes pràctiques fraudulentes i abusives que cada cop són més habituals a les entitats bancàries. Si volen captar clientela de debò, i de pas ajudar a reactivar la malmesa economia del "personal", que rebaixin els tipus d'interès dels crèdits i les hipoteques, que deixin de cobrar comissions per tot i que es dediquin a fer més rendibles els nostres estalvis. Si volen fer regals que els facin dins del seu àmbit de negoci, no perjudicant a tercers. Molts farien cua davant la caixa o el banc de torn per dipositar els seus diners si en comptes de regalar un pernil o una cafetera li rebaixessin 80 euros al mes del rebut de l'hipoteca. Això sí que és un regal, la resta són collonades.