dimarts, 4 de setembre del 2012

Estic trist

Estic trist perquè la crisi no s'acaba i perquè ningú no la resol. Estic trist perquè els experts en economia no serveixen per a res. Estic trist perquè vivim en una democràcia virtual on el ciutadà cada cop decideix menys coses. Estic trist perquè tenim cinc milions d'aturats i la xifra creix dia rere dia. Estic trist perquè els que tenim feina cada cop en tenim menys i treballem més hores per cobrar menys. Estic trist perquè augmenta alarmantment el nombre de famílies que no arriben a finals de mes. Estic trist perquè ens governen els mercats i els polítics no fan res per evitar-ho, són les seves titelles. Estic trist perquè en comptes de governants tenim i paguem una colla de dròpols, mentiders, ignorants i mediocres que han trobat en la política el seu modus vivendi. Estic trist perquè vivim rodejats d' improvisació. Estic trist perquè la gent cada dia viu més angoixada i desassossegada. Estic trist perquè visc en una nació sense estat. Estic trist perquè ja no es confronten idees, es confronten ocurrències. Estic trist perquè molts periodistes han dimitit de l'ofici i ja no informen, intoxiquen. Estic trist perquè hem creat les condicions idònies per no deixar una societat millor als nostres fills. Estic trist perquè vivim en una societat envilida i deshumanitzada. Estic trist perquè la justícia moltes vegades, massa i tot, no és justa. Estic trist perquè molta gent hauria de romandre a la garjola i passeja tranquil·lament pel carrer. Estic trist perquè n'estic tip de pagar peatges i preus desorbitats per determinats bens de consum. Estic trist perquè cada dia hi ha menys coses que em provoquin trempera. Estic trist perquè hi ha gent que no li agrada que es parli, s'escrigui o es pensi en català. Estic trist perquè es torna a escoltar soroll de sabres i ningú no fa res per evitar-ho. Estic trist perquè la generositat ja no està de moda. Estic trist perquè no fomentem valors com l'esforç o el treball. Estic trist perquè creix el nombre d'intolerants i d'ignorants. Estic trist perquè la gent decent és insultada i injuriada. Estic trist perquè gràcies a molts governs i a Goldman Sachs cada cop hi ha més fam al món. Estic trist perquè el fanatisme religiós està enverinant l'esperit de la bona gent. Estic trist perquè els ateus han dimitit i ara professen en massa la nova religió del consum. Estic trist perquè hem substituït les esglésies i les catedrals pels supermercats i les grans superfícies comercials. Estic trist perquè l'amor ha esdevingut pura mercaderia sexual. Estic trist perquè la teleescombreria regna a la programació de totes les televisions. Estic trist perquè els cínics i els fonamentalistes governen les consciències. Estic trist perquè cada dia escolto i llegeixo més bajanades als mitjans de comunicació. Estic trist perquè ens envaeix la banalitat i la hipocresia. Estic trist perquè els nostres herois de la infantesa es van morint. Estic trist perquè ens estem quedant sense referents. Estic trist perquè ja no es valora la qualitat ni les coses ben fetes. Estic trist perquè alguns bons amics han mort pel camí, abans d'hora. Estic trist perquè no es dediquen prou diners a la investigació. Estic trist perquè els laboratoris farmacèutics només desenvolupen medicaments per guanyar diners, no per curar malalties greus o minoritàries. Estic trist perquè no llegeixo tot el que m'agradaria llegir. Estic trist perquè hem enterrat milions en infraestructures innecessàries. Estic trist perquè he començat un regim i no puc menjar ni beure el que m'agrada. Estic trist perquè no tenim un país de primera. Estic trist perquè 2 + 2 ja no són 4. Estic trist perquè vivim sota la dictadura de la incompetència. Estic trist perquè el govern puja l'IVA i no para de fer retallades. Estic trist perquè els bons ja no guanyen als dolents de la pel·lícula. Estic trist perquè la reina del ball sempre marxa amb un altre. Estic trist perquè cada cop tenim menys temps per nosaltres mateixos. Estic trist perquè l'incivisme s'ha apoderat del carrer. Estic trist perquè ningú no troba una solució eficient al fracàs escolar. Estic trist perquè estem malbaratant les generacions més preparades que mai ha tingut el país. Estic trist perquè ens estem carregant el futur dels nostres fills. Estic trist perquè creix el nombre d'ignorants que es preocupen per la tristor d'en Ronaldo. Estic trist perquè la nòmina de periodistes imbècils i cretins que parlen i escriuen sobre la tristor d'aquest nen egòlatra i malcriat és infinita. Estic trist, molt trist, de veritat.