dimecres, 23 de novembre del 2011

Melancholia, una bona experiència sensitiva

El planeta Melancholia avança de forma inexorable cap a la Terra. Un xoc inevitable destruirà per sempre el planeta blau i tota forma de vida. El cataclisme està servit. El turment que aquesta amenaça astral causa en la protagonista del film (una magnífica Kirsten Dunst, premi a la millor actriu en el darrer festival de Cannes) la sumeix en un estat depressiu que la deixa exhausta, sense forces. Només ella, com els animals, sembla captar el perill imminent que s'acosta, mentre la resta de personatges semblen viure en una bombolla aliens al que succeeix al seu voltant.

Aquest és, a grans trets, l'argument de la darrera pel·lícula de Lars von Trier, "Melancholia", un film inquietant que no deixa indiferent ningú. Es d'aquells que t'agrada o t'escup de la butaca (no exagero, vaig veure marxar de la sala diverses persones durant la projecció...). A mi, en canvi, em va fascinar. Les imatges són d'una bellesa hipnòtica, melangioses. I la música escollida, Tristan i Isolda de Wagner,  paralitzant i intimidatòria.

La tensió davant l'apocalipsi que s'acosta es manifesta des del primer moment. L'esperpèntic casament de la protagonista en una mansió on ni tan sols pot arribar la limusina que transporta els nuvis és la primera prova. I és que no es pot lluitar contra el que és inevitable. Acompanyen Dunst en els papers principals Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling i John Hurt. Una bona experiència sensitiva.